Salgs- og merkevarekultur

Ståle A. M. Østhaug har viet store deler av sitt voksne liv til drift og utvikling av kommunikasjon og vekststrategier for merkevarer samt merkevarekultur hos og for en rekke ledende detaljhandelsbedrifter, produsenter, institusjoner og selskaper i inn- og utland. Østhaug er utdannet markedsøkonom fra NMH og Boston College.

 

Østhaug har også utviklet en unik modell for utvikling av en bedrifts VISJON og VERDIGRUNNLAG. Denne modellen er benyttet i utviklingsarbeidet for en rekke ledende norske og nordiske bedrifter innen privat og offentlig sektor, med et spenn fra revisjonsselskap, advokatfirmaer til kraftselskap, merkevareprodusenter av hurtigomsettelige forbrukervarer og detaljhandelskjeder. Østhaug har selv hatt prosjektansvaret for mer enn 45-50 slike prosesser de siste 10 årene.

Film og animasjon

FOLL Reklamebyrå produserer filmer og animasjoner til reklame, presentasjon og undervisning i digitale og tradisjonelle kanaler.

 

Vi tilpasser filmer til bruk målgruppens kanalvalg, om dette er internett, TV, sosiale medier eller kino, og bistår våre kunder med filmprosjektet fra utvikling av idè til ferdig film.

Content Marketing

FOLL Reklamebyrå har i flere år skapt og distribuert gode historier for å engasjere kunder, slik at vi kan bygge langsiktige relasjoner til målgruppen. Vi hjelper deg gjerne med å lage innholdsstrategien, skape historiene og publiseringsstrategien.

Reklameproduksjon

FOLL Reklamebyrå tilbyr et bredt utvalg av tjenester innenfor reklameproduksjon. Dette innebærer høykvalitets kampanjemateriell til print og alle digitale flater for å sikre et helhetlig kampanjekonsept og et klart visuelt utrykk.

 

Vi hjelper deg gjerne med din neste reklamefilm eller katalog, så vel som rapportering, SEO-optimalisering og banner-annonsering. Vi tilbyr også kunden community management og publiseringsstrategi for alle digitale flater.

FOLL Reklamebyrå er Google sertifisert.

Kjede-og butikkonsepter

Morgendagens butikker må kunne levere mer enn det forbrukere opplever via netthandel. Et fysisk møte mellom forbruker og kjedens produkter må være optimalisert i forhold til handlemønster, personlig service og taktile behov.

 

FOLL Reklamebyrå har over 50 års erfaring med utvikle og implementere fysiske butikker. Vi leverer blant annet kundestrømsanalyse, kreative idekonsepter utført i 3D animasjon, floorplan-prinsipper (”kalde” og ”varme” soner, lyssetting og eksponeringsprinsipper), detaljutvikling av hardware og kommunikasjon med spesifisering til underleverandører og modellbygging.

 

Vi utarbeider planløsninger – både til piloter og ved en eventuell utrulling, og står for prosjektledelse gjennom hele prosessen fra produksjonsoppfølging til implementering av konsept.

 

Lojalitetsprogram

Vi utvikler dialog/lojalitetsprogram, strategi og konsepter.

 

Alle kommuniserer – med kunder, medlemmer eller sine ansatte. Målet er å skape relasjoner og tilrettelegger for relevant 1 til 1 kommunikasjon. Nettopp fordi lojale kunder kjøper mer og oftere. FOLL Reklamebyrå drifter flere løsninger med plattform/CRM, innholdsproduksjon, optimalisering,  innsikt og analyse.

 

Lojalitetsprogram bidrar til å skape en kostnadseffektiv kanal, og gir mer innsikt om dine kunder og hvilke virkemidler som driver trafikk til butikken.

 

Vi leverer blant annet

  • Konseptutvikling
  • Strategi og rådgivning
  • Drift
  • Innholdsproduksjon
  • Segmentering
  • Innsikt og Analyse
  • Plattform / CRM

Nettsider og nettbutikk

Uavhenging av om butikken ligger på en gateadresse eller nettadresse så er søk den viktigste kilden forbruker har til informasjon om produkt og tjenester. “Alle” kjøp begynner med et søk, synlighet er kritisk og kampen om denne er stor.
Det er virksomhetens nettside som skal svare på spørsmålet som stilles på Google, og FOLL Reklamebyrå tilbyr design og utvikling av synlige nettsider og e-handelsløsninger for alle typer virksomheter og størrelser.

 

Vi leverer design og brukeropplevelse for alle prosjektstørrelser, eller som “oppussing” av eksisterende nettsider, kampanje-  eller butikksider,  samt implementering av helt nye nettsider og e-handlesløsninger.  Vi kan også levere full drift og forvaltning av front-end og back-end systemer.
Vi har ansatte med lang erfaring fra e-handel, og gjennom faste samarbeidspartnere, tilgang på en mengde ledende plattformer og teknologier.

 

FOLL Reklamebyrå er en fullservice webleverandør som tilbyr:

  • Rådgiving / Løsningsarkitekter
  • Plattform & drift
  • Webdesign & brukeropplevelse (UX)
  • Webutvikling
  • Applikasjonsutvikling
  • Integrasjon
  • Salgskonsepter
  • Kampanjesider
  • Profilsider
  • Digitalstrategi
  • Innholdsproduksjon
  • Synlighet (søkemotoroptimalisering / SEO /SEM)
  • Analyse, overvåkning og rapportering

Kategoriutvikling og strategi

En kategoriutvikling- og vinnerstrategi innebærer alltid en viss risiko. Vi coacher bedrifter gjennom prosjekter eller kontinuerlig arbeid med kategoriutvikling og strategi. For å bidra til kundens lønnsomme utvikling og vekst inkluderer det ofte samarbeid med kategoriavdelingene hos våre kunder.

 

Kampanjekonsept

Kampanjekonsepter skaper kundevekst gjennom attraktive og relevante invitasjoner. Et godt kampanjekonsept tar hensyn til hele verdikjeden og kundens kjøpersti, og fungerer som en motor som driver hele organisasjonen – både kategori, salg, marked og ikke minst medarbeidere i butikkene. Gode kampanjekonsepter skal gi kunden lyst til å komme oftere og handle mer!

Merkevareidentitet og design

Forbrukeren handler med øynene, og derfor må vi skape unike og spennende visuelle handleopplevelser. Enten det dreier seg om visuelle profiler for merkevarer, produkter eller tjenester, emballasjedesign eller designløsninger for kampanjekonsepter har vi den samme kvalitetssikrede prosessen. Vi begynner med innsikt og målgruppeanalyse og arbeider oss fram til ferdig implementering i ønskede kanaler og ønsket kundeopplevelse.

Profilkommunikasjon

Det er i den digitale eller fysiske butikken vi er aller nærmest kunden og kjøpssituasjonen. Profilkommunikasjon er på mange måter lengst unna. Likevel er det ofte på dette nivået vi kan skape ekstra oppmerksomhet, interesse og emosjonell binding til produktet eller merkevaren.

 

Vi mener at ærlighet og substans gir størst kommunikasjonskraft og effekt – både på kort og lang sikt.
Vår overbevisning er at all profilerende reklame også skal skape salg, og at all salgsutløsende reklame skal bygge profil.

Retailkonsepter

Vi utvikler strategiske vekstkonsepter gjennom å identifisere tydelige konkurransefortrinn.
Arbeidsprosessen starter med en grundig situasjonsanalyse av målgruppen og etablere en forståelse av hva som genererer konkurransekraft i et marked med tilsynelatende like aktører.

 

Vi bistår med tydelig definering av posisjon – basert på verdier i bedriftens DNA. På bakgrunn av dette dannes grunnlaget for å etablere mål og strategiske tiltak: prisstrategi, sortimentstrategi, identitetsutvikling, kjedestruktur, kommunikasjonsplattform, kampanjekonsepter, nettbutikk med mer.

 

Eksempel på et slikt konsept er Middag til Under Hundrelappen.