Verdenslansering av Jo Nesbø - Kniv

Kampanjegjennomføring for ARK Bokhandel

Jo Nesbø har i 22 år, og gjennom 11 bøker, skildret Harry Holes jakt på gale seriemordere og annen ondskap. Da den tolvte boka Kniv skulle lanseres ville ARK Bokhandel gjøre det stort! Vi utviklet og produserte kampanjen i anledning boklanseringen.

En verdenslansering utenom det vanlige

Når Jo Nesbø slipper en ny Harry Hole-roman, blir det alltid liv og røre. I anledning verdenslanseringen av Kniv var oppgaven å skape forventning, og vekke leselyst og nysgjerrighet – ikke bare hos Nesbø-fansen, men også hos potensielt nye lesere. Resultatet ble animasjonsfilmer til sosiale medier, digitale skjermer og bannere som rullet i forkant av bokslippet, samt snapchatfilter til det store lanserings-eventet på Egertorget i Oslo. En fullstendig kampanjegjennomføring, med andre ord.

 

Vi ønsket å skape ekstra forventning hos publikum og gi nye lesere et innblikk i den hardbarkede politietterforskeren og hans evige jakt på ondskapen. Animasjonsfilmen Harry Hole på 60 sekunder gir et tilbakeblikk på hva som har vært og en blodig smakebit på hva som kommer. Filmen ble også klippet ned for kortere, taktiske promoteringer. Under lanseringseventet var Jo Nesbø på plass på ARK Egertorget der han signerte eksemplarer av den rykende ferske boken – her “kokte” det av leselystne og krimtørste mennesker!

 

 

 

 

Harry Hole - En oppsummering

Verdenslansering

Fra lanseringen

Teaser Instagram Story

Film og animasjon / Sosiale medier