Travel Retail Norge

Snapchat geofiltere

Som en del av strategien for tilværelse i relevante kanaler samt skape feriestemning for ivrige reisende laget vi 3 snapchat geofiltere på Gardermoen flyplass for vår kunde Travel Retail Norway.

Snapchat geofiltere på Norges største flyplass

Påsken var er en travel tid for Travel Retail Norway. Mange dro på ferie, både inn- og utlands og det er enorm trafikk på Gardermoen. Som en del av påskekampanjen som satt fokus på solkrem til ferien laget vi tre on-demand geofiltere.

 

Snapchat skiller seg ut fra andre sosiale kanaler da det er på denne plattformen vi har våre nærmeste venner,  det er denne kanalen brukere skaper mest innhold i og vi snapper våre hverdagsøyeblikk – stort som smått. Fra et seminar med Snapchat Norge fikk vi med oss et nøkkeltall vi synes var interessante: 44% av alle snapchattere snapper når de er på en flyplass!

 

Kanskje ikke så rart da vi elsker å dele øyeblikk som er morsomme, gir oss glede og ikke minst minne våre venner hjemme i Norge på at vi skal ut på ferie. Da vi skulle lage tre geofiltere som samsvarte med feriefølelsen snapchatterne var på vei til vår det viktig å tilpasse oss kanalen og lage innhold som bidro til relevans.

 

Dette resulterte i tre geofiltere med budskapene “Ready for takeoff”, “Sol, sommer og SPF” samt budskapet som presterte best: “God ferie, Brukernavn”. Ved hjelp av smart text ble brukerens navn knyttet opp mot filteret og snapchattere på Gardermoen fikk en veldig personlig hilsen fra Tax Free Norway. Se resultatet under!

 

 

  • Snapchat Geofilter 1
  • Snapchat Geofilter 2
  • Snapchat Geofilter 3
Reklame produksjon / Sosiale medier