ARK Bokhandel på Snapchat!

Skolestart, studentlivet og Snapchat!

Skolestart er en viktig hendelse, også for ARK Bokhandel. Vi ønsket å nå studenter som skulle starte på høyere utdanning med budskapet om et bredt utvalg pensum til en billig penge. Kanalvalget falt på blant andre Snapchat.

Studentlivet på Snapchat

 

ARK Bokhandel tilbyr et svært bredt utvalg av bøker. Både av skjønnlitterære, biografiske og av den faglige typen. Det var likevel ikke så mange ferske studenter ved høyere utdanning som visste om ARK sitt utvalg av pensumbøker. Utvalget av pensumbøker er spesielt stort til studieretningene sykepleien og økonomi og administrasjon.

 

I midten av august fylles studentbyene, høgskolene og universitetene av nye studenter. Deres nye studie skal fort bli en del av deres identitet og i løpet av fadderukene skal de møte nye likesinnede i sine medstudenter.

 

ARK Bokhandel ønsket derfor å informere om deres brede utvalg av pensum, til spesielt sykepleien og økonomi og administrasjon, samt å delta i studentenes første tid på nytt studie. Da vi skulle fastslå en kanal for disse aktivitetene ble Snapchat et naturlig valg. Snapchat er en kanal hvor vi deler stort og smått fra hverdagen – til venner personlig og til stories.

 

Vi ville skape en kampanje som la til litt ekstra kontekst til det snapchatterne skaper hver eneste dag. Og akkurat i de første ukene er det fadderuka og den første smakebiten på det nye studentlivet som gjelder.

 

Kampanjen

Vi produserte derfor to linser og tre geofiltere til Snapchat. Linsene representerte de to store studieretningene sykepleien og økonomi og administrasjon.

 

Geofilterne var mer generelle og skulle være relevant for alle studenter. Budskapet var derfor enkelt: “Studentlivet be like”. Studentlivet kan være så mangt. Fadderuke, nye venner, første tur på trikken, enkle kår i rundt middagsbordet og ikke minst skolearbeid og forelesninger. Både linsene og geofilterne inneholdt budskapet: Pensum finner du hos ARK Bokhandel for å opplyse om at skolebøkene kan kjøpes hos oss.

 

Som alltid, når vi skaper innhold til sosiale medier, har vi tilpasset oss både målgruppen og kanalen. Det ga fantastiske resultater som du kan lese mer om nedenfor.

 

 

Prøv linsene selv!

 

snapchat kampanje  snapchat kampanje

 

 

Linse økonomi og administrasjon

Linse sykepleien

Snapchat geofiltere

  • snapchat kampanje

Resultater

Snapchat linser

Periode: 13. aug – 1. sept.

Visninger: 1 000 000 stk.

Shares: 23 367 stk

Camera playtime: 13 sek for sykepleier, 11 sek for økonomi og administrasjon

 

Snapchat geofilter

Periode: 12. aug – 31. aug.

Visninger: 1 464 334 stk

Delingsrate: 9,94%

Camera playtime: 16,28 sek

 

 

Ønsker dere å lære mer om annonsering på Snapchat? Ta kontakt med oss så hjelper vi deg med strategien, innholdet og publiseringen.

Kampanjekonsept / Reklame produksjon / Sosiale medier