KyllingGården

Emballasjedesign for MENY

KyllingGården er et MENY-eid konsept og oppsto som et svar på forbrukernes ønske om å kunne kjøpe kylling som ikke var fôret med narasin.
I samarbeid med PRIOR leverer MENY kylling fra spesialutvalgte gårder i Østfold.

  • Kyllinggården Meny Emballasje pakning

Foto: Meny (produktbilder), H2W (bønder)

Kyllinggården: Ny emballasje og design

FOLL fikk i oppdrag å oppgradere designet på pakningene for å tydeliggjøre de positive verdiene som ligger i produktserien utover narasinfritt fôr som nå har blitt en standard i bransjen.

 

Kyllingene fra KyllingGården har mer plass å boltre seg på, det er satt inn elementer i kyllinghusene som bidrar til økt aktivitet og trivsel, og som gir et mer naturlig miljø for kyllingen.

 

Dette er bl.a. «broer» som gir hvileplass og stimulerer til mer bevegelse, flisballer som øker kyllingenes søke- og hakketrang, og strøkasser  som gir ekstra gode forhold for kyllingenes naturlige behov for støvbading.

 

Pakning, logo og emballasje!

  • Kyllinggården Meny Emballasje pakning
  • pakning

Foto: Meny (produktbilder), H2W (bønder)

Nytt fokus!

Fra et enkelt design som la særlig vekt på narasin- og antibiotikafritt fôr ble det besluttet å fokusere mer på dyrevelferd og de stolte produsentene.

Det ble også valgt en pay-off for å understøtte dette. Flere av de utvalgte gårdene og kyllingbøndene blir omtalt på emballasjen, både på forsiden og innsiden.

 

De fleste produktene fikk en «seal-reseal»-løsning som gjorde dette mulig.

Fristende matbilder og oppskrifter ble det også plass til samt noen små sitater og personlige uttalelser fra produsentene.

 

En lys illustrert låvevegg som bakgrunn tydeliggjør produktdifferensiering gjennom sterk fargebruk på kommunikasjonsflatene ellers.

KyllingGården-logoen ble forsiktig justert og MENY-logoen ble knyttet nærmere denne for å forsterke at dette er et produkt man kun får hos MENY.

 

  • Emballasje pakning
  • Emballasje

Foto: Meny (produktbilder), H2W (bønder)

Resultater fra butikkhylla…

Alt i alt gir emballasjen mer innsikt og inspirasjon, og bringer også forbrukeren nærmere de stolte kyllinggbøndene og vice versa.

Så hva har skjedd i kyllinghylla siden lanseringen i september?
Med ny emballasje og utvidet sortiment ser vi en gledelig volumvekst på nærmere 20 %.

 

Les mer om Kyllinggården på MENY sine sider her.

Se flere av våre arbeider her!

Emballasje