Konseptutvikling for Right Price Tiles

Kvalitet og design trenger ikke å koste skjorta

Bakgrunn

For å løfte oppfattelsen av kvalitet og design utformet vi et konsept som drar frem Right Price Tiles sine produkter som like gode – bare billigere uten å direkte sammenligne priser med konkurrentene. Konseptet er enkelt, konkret og har glimt i øyet.

Oppussing eller renovering av bad og kjøkken er blant de mest kostbare prosjektene vi tar for oss. Spesielt om du tar visse valg. Det var også mistanke om at kunden ikke assosierer kvalitet, design og trendprodukter med Right Price Tiles. Vi ville gjøre det enkelt å hjelpe kundene deres med å ta rette og trygge valg og det innebærer å legge handelen hos Right Price Tiles.

 

Uttak og gjennomføring

Konseptet inneholdt blant annet tre filmer og foto (produsert i samarbeid med Friksjon Film) til TV, online TV, sosiale medier, YouTube og egne kanaler.

I filmene møter vi “Geir”, eller Ola Nordmann om du vil, som har gått i oppussingsfella og betalt langt mer enn nødvendig for et lekkert bad. Satt i absurde men hverdagslige situasjoner møter vi Geir og det blir tydelig hvor mye det har kostet han å kjøpe materialer på feil sted. Right Price Tiles sine produkter er produsert på samme måte og på samme fabrikker som sine konkurrenter, men ved å kjøpe stort sammen med deres prisløfte “PrisMatch” sørger de for å være billigst.

Vi har også produsert materiell til utendørsplakater, elementer til web og kundeaviser og butikkmateriell for en gjennomført lansering. Det er også blitt produsert kortere filmer med haler som kombinerer konsept med kampanjer.
Vi leverer selvsagt også en profilguide og kampanjeplan som sørger for riktig gjennomføring i alle ledd.

 

Kundens uttalelser

Kim Eriksen, Markedsjef i Right Price Tiles sier at de er imponerte over skalerbarheten og fleksibiliteten til konseptet. Han legger også til hvor utrolig lett forståelig konseptet er, ref. TV reklamene og hvor mye vi får sagt på 15 sekunder, til og med 10 sekunder samtidig som “alle” forstår det.

Christopher Strømmen, Art Director i Right Price Tiles sier blant annet at konseptet har bidratt til stolthet hos ansatte i butikk og ikke minst et konsept som kan markere oss som merkevare i en vanskelig tid. “Dette har gått fra å være en kampanje til å bli en del av vårt merkevare DNA.”

Bilen

Kontoret

Badet

Festen

Utendørs

Film og animasjon / Kampanjekonsept / Reklame produksjon / Sosiale medier