Julekampanje ARK Bokhandel

ARK har gaver til absolutt alle!

Som så mye annet ble både juleforberedelser og selve julen annerledes i 2020. Men, annerledesåret har også gitt noen positive utslag. Sjelden har så mange spennende boknyheter havnet i hyllene hos Norges største bokandelkjede. Dette sto øverst på blokka da teamet hos FOLL skulle stable på beina årets viktigste kampanje for ARK.

Et formidabelt bokår løftet seg enda et hakk utover høsten, med et stjernelag av forfattere og influencere på listen over nye utgivelser. Som bokhandelens mest ettertraktede gaver inn mot jul, er høstens boknyheter det naturlige midtpunktet i enhver julekampanje.

 

I år ønsket vi derfor å legge ekstra vekt på det viktigste elementet i ARKs gaveunivers – mangfoldet; ARK har gaver til absolutt alle. Med utgangspunkt i konseptet Mye å gi til jul, endte vi opp med å gjennomføre tidenes opptaksdag, der vi i tett samarbeid med ARK fikk samlet så mange forfattere at vi hadde hatt nok til å fylle samtlige luker i en julekalender!

 

Mangfoldet av forfattere, sjangere og innhold, og ikke minst de superaktuelle og gjenkjennelige fjesene, ble nøye kuratert for å treffe blink i kategoriene som er aller mest relevante for gavekjøperne. Og vi kan med hånden på hjertet, og stjerner i øynene, slå fast at årets kampanjekonsept Mye å gi til jul, resulterte i tidenes julekampanje fra ARK.

Filmene ble versjonert for Facebook og Instagram, Youtube-annonser, Snapchat video ad og Collection Ads, og TV.

 

 

 

Regi: Bård Rossevold

Foto: Øystein Essen Lundstrøm og Yrjan Sundfør Rodrigues

Grade: Fredrik Harreschou

Lydetterarbeid: OPC Megaphon

Ansvarlig hos kunde: Snorre Skotnes Loen og Jonathan Orrall

Film og animasjon / Kampanjekonsept / Reklame produksjon / Sosiale medier