Håndlagde brød for MENY

Kunde: MENY
Byrå: FOLL Reklamebyrå
Arbeid: Identitet og emballasjedesign
Foto: Kurt Gaasø
 

Bakgrunn for oppdraget:

I forbindelse med en tydeligere differensiering mellom de ulike brødkvalitetene MENY tilbyr, kom også behovet for nytt design på brødposene til deres egne merkevareserie «håndverksbrød». Fransk ekspertise og lidenskap for godt håndverk skulle fremmes sammen med tydeliggjøring av bakeprosessen, brødets kvalitet og smak, at de er bakt for hånd – i Norge av franske bakere hos United Bakeries, og at de kun fås kjøpt hos MENY.

Valg av løsning:

De håndlagde brødene har en tydelig differensiering i seg selv, og mest mulig innsyn til produktene ble viktig samtidig som en tydelig visuell identitet måtte skapes. Firkanten (som går fra forsiden over til baksiden), er inspirert av typiske sjakkmønstrede brødhåndklær. Dette ble valgt som et bærende visuelt element for en tydelig differensiering og lett gjenkjennelse i hylla. 

Det viktigste budskapet – håndlagde brød fikk en sentral plass. USP´er som bl.a. «langtidshevet» (inkl. hevetiden), «steinovnsbakt» og «håndlaget i Norge» er tydelig kommunisert på posen i et ryddig system. At brødene kun fås hos MENY er understøttet med teksten «Kun hos MENY» og MENY-logo.

Sort, hvit og lys brun er valgt for å gi kvalitets- og bakerifølelse uten å virke for eksklusivt og ekskluderende for forbruker, og «håndtegnede» fonter er benyttet for å skape et håndlaget preg. 

Forrige
Forrige

Mye å gi til jul – hos ARK

Neste
Neste

AVA fra blyantskisse til implementering