Emballasjedesign Syltetøy REMA 1000

Kunde: REMA 1000
Byrå: FOLL Reklamebyrå
Arbeid: Emballasjedesign
 

Da REMA 1000 økte andelen bær i sine private label syltetøy-produkter, ønsket vi å gjenspeile dette i emballasjedesignet. Det ble valgt å gå fra papiretikett til transparent etikett for mest mulig innsyn til produktet, noe som også gjenspeiler REMA 1000 sin transparente holdning til produktinnholdet i sine EMV-produkter.

For å skille syltetøy-serien fra andre konkurrenter i hylla valgte vi sølvfarget lokk og tydelig hvit tekst og grafikk på etikettene for et fresht, enkelt og renest mulig uttrykk. Slik står produktene i seg selv for fargepaletten. Typografi og grafikk ble gjort i en håndgjort stil for å gi produktene et sjarmerende uttrykk. 

Forrige
Forrige

Emballasjedesign fersk pasta REMA 1000

Neste
Neste

Mye å gi til jul – hos ARK (2020)