Våre tjenester —> Produkt og identitetsdesign

VEKST GJENNOM DISTINKT VISUELL IDENTITET

Visuell identitet handler om å stå ut fra mengden og gjøre det enkelt for kunden både å finne deg – og finne deg igjen. Og igjen. Det er de visuelle attributtene du skal knytte riktige assosiasjoner til, slik at du får en plass og en posisjon i folks hoder. Dette gjelder både for en overordnet merkevareidentitet og for et produkt-design.

Hvilke former, farger og elementer skal kunden umiddelbart forbinde med merkevaren din eller produktet ditt?

Forbrukeren handler med øynene, og når kampen om hylleplassen blir stadig tøffere blir emballasje- og pakningsdesign desto viktigere. For at varen skal bli valgt, igjen og igjen, må den være iøynefallende og vekke interesse, samtidig som den oppleves som ærlig og funksjonell.

I likhet med identitetsdesign er pakningsdesign strategisk fundert og speiler merkevaren, tjenesten eller bedriftens verdier.

Når vi skaper en visuell identitet for en kjede, et produkt eller en tjeneste, starter vi alltid med innsikt og analyse for å sikre at vi styrker merkevarens posisjon og verdier.

Gøran Frilstad
Senior grafisk designer / Kreatør
Send mail
(+47) 911 72 977

 

Redesign av syltetøy for REMA 1000

Ny identitet for Bjørklund

Konsept, visuell identitet og pakningsdesign for FrostaChips